پزشکان ما

دکتر یلدا آریان

دکتر یلدا آریان

دارای بورد تخصصی زنان و زایمان و نازایی عضو انجمن کم تهاجمی بین المللی(ISGE) دارای مدرک لاپاراسکوپی و هیستروسکوپی(کم تهاجمی)از دانشگاه تهران انجام اعمال جراحی زنان هیسترکتومی(برداشتن رحم)،سیستکتومی(برداشتن کیست تخمدان)و...به روش لاپاراسکوپی برداشتن پولیپ و میوم داخل رحمی به روش هیستروسکوپی انجام لبیوپلاستی ،bleaching(سفید کردن واژن)، tighting(تنگ کردن واژن) با دستگاه لیزر از بین بردن استریا(ترک های پوستی)بعد زایمان با لیزر تزریق چربی واژن و لبیا رفع اختلالات ارگاسم و مشکلات ادراری و تناسلی دوران منوپوز(یائسگی) و بعد از زایمان. ترمیم افتادگی سیستوسل و رکتوسل(افتادگی مثانه و رحم) مراقبت های دوران بارداری ،غربالگری،زایمان بی درد سزارین درمان و بررسی علل نازایی
دکتر یلدا آریان

تخصص دکتر یلدا آریان

هیسترکتومی چیست

برداشتن رحم یا هیسترکتومی با روش لاپاراسکوپی هیسترکتومی یک عمل جراحی‌ست که توسط دکتر یلدا آریان که طی آن، رحم به‌طور کلی برداشته می‌شود. رحم در واقع همان قسمتی است که جنین در طی باردار خانم‌ها رشد و نمو پیدا می‌کند. خانم‌ها ممکن است به دلایل مختلفی نیاز به عمل لاپاراسکوپی هیسترکتومی داشته باشند. در بیشتر مواقع هنگامی که فرد نیاز به این نوع عمل دارد، کل رحم را خارج می‌کنند. اما بسته به میزان مشکل او عمل به شکل‌های متفاوت دیگری نیز انجام می‌گیرد.

مثانه‌برداری یا سیستکتومی

اصطلاح پزشکی است که به عمل جراحی برداشتن همه یا بخشی از مثانه از طریق یک برش در قسمت تحتانی شکم گفته می‌شود. مهمترین علت سیستکتومی درمان سرطان مثانه است. معمولاً بعد از برداشتن مثانه یا پیوندی بین باقی‌مانده مثانه و روده باریک برای تخلیه ادرار به مدفوع ایجاد می‌کنند یا از ایلئوم یا کولون مثانه کاذب می‌سازند. در آینده ممکن است سرطان مثانه را، از طریق ایجاد یک مثانه مصنوعی برطرف سازند.

عمل جراحی تنگ کردن واژن چیست ؟

تنگ کردن واژن در اثر شل شدگی و کشیدگی شدید بافت واژن، واژن گشاد می شود. در این حالت در قسمت کف لگن و حد فاصل بین ورودی واژن و ورودی مقعد باید عمل بازسازی صورت بگیرد، که به این عمل واژینوپلاستی گفته می شود. از جمله علل گشادی واژن می توان به بالا رفتن سن و زایمان طبیعی اشاره کرد که در هر دو حالت عضلات بالابرنده واژن، شل شده و دیگر به حالت اولیه باز نمی گردند. عمل واژینوپلاستی را می توان به تنهایی و یا در ترکیب با سایر عمل های زیبایی زنان انجام داد.

سفید کردن واژن چیست؟

با تیره‌تر شدن واژن در زنان، یکی از مهمترین دغدغه‌هایی که برای آنها به وجود می‌آید، سفید کردن واژن است. بدون در نظر گرفتن این که دلیل این تیره شدن چیست و چرا پوست در این بخش رنگی متفاوت با سایر نواحی دارد.

سفید کردن ناحیه تناسلی زنان یکی از روش‌های زیبایی واژن محسوب می‌شود که معمولا از آن در کنار سایر درمان‌ها مانند تنگ کردن واژن یا لیفت واژن استفاده‌می‌شود. در تمام این روش‌ها بانوان به‌دنبال‌داشتن یک اندام تناسلی سالم، روشن و جوان هستند.

استریا(ترک پوستی)

ترک پوستی یا استریا نام کلی است برای ترک یا خطوط نازک یا نواری که موازی هم هستند یا به هم نزدیکند.ترک‌های پوستی که به استریا هم معروفند، فرمی از اسکار روی پوست است. به مرور زمان ممکن است کم شود ولی به‌طور کامل ناپدید نمی‌شود. این ترک‌ها در زمان بارداری معمولاً در ۳ ماههٔ آخر و معمولاً روی شکم ایجاد می‌شود ولی بر روی پستان‌ها، ران، لگن و کمر و باسن هم دیده می‌شود که به نام استریا گراویداروم معروف است.

تزریق چربی به واژن چیست؟

این روش برای بهبود شکل و حجم واژن انجام می‌شود. درواقع می‌تواند یک راه‌حل موثر و کارآمد برای درمان افتادگی و شل شدن ناحیه تناسلی زنانه در نظر گرفت. برای این منظور چربی مورد نظر را از بخش‌های مختلف بدن مانند شکم، پهلوها یا ران برمی‌دارند و پس از جداسازی سلول‌های سالم، آن را برای زیبایی، شادابی، رفع افتادگی و سفت شدن به واژن تزریق می‌کنند.

اختلال ارگاسم یا آنورگاسمی زنان چیست؟

ارگاسم به معنای رسیدن به اوج لذت جنسی است و در هر فرد زمان و مدل آن متفاوت است. اختلال ارگاسم زنان به تأخیر قابل توجه، کاهش شدت یا افت شدید احساسات در اوج لذت جنسی و نرسیدن به ارگاسم گفته می‌شود. این اختلال موجب ایجاد اختلالات جنسی در زن و همسر او می‌شود. اختلال آنورگاسمی زنان می‌تواند دائمی یا موقت باشد.

عفونت ادراری

یکی از شایع‌ترین عفونت‌ها در انسان است که اصولا هر قسمت از دستگاه ادراری یعنی کلیه‌ها، حالب‌ها، مثانه و مجرای ادراری را درگیر می‌کند. این عفونت بیشتر در بخش تحتانی دستگاه ادراری یعنی مثانه و مجرای ادراری خود را نشان می‌دهد. طبق آمار، زنان به میزان ۵۰% بیشتر از مردان در معرض ابتلا به عفونت ادراری قرار دارند.

یائسگی یا منوپوز چیست؟

یائسگی یکی از دوره‌های طبیعی زندگی زنان است که به دلیل اتمام تخمک زن، دیگر تخمک‌گذاری انجام نخواهد شد و در نتیجه قاعدگی برای همیشه متوقف می‌گردد و زان‌پس زنان توانایی بچه‌دار شدن نخواهند داشت. پساقاعدگی به لحاظ علمی معمولاً در حدود سن ۴۹ تا ۵۲ سالگی آغاز می‌شود هر چند در فقه اسلامی ۴۸ سال و ۱۷۹ روز خورشیدی انگاشته شده‌است.

افتادگی مثانه و رحم

جابجايي مثانه به سمت پايين را سيستوسل و پيش آمدگي ركتوم به طرف ديواره­ي پيشتي واژن را ركتوسل گويند. در افتادگي رحم يك ارگان داخل لگني مثل رحم و يا مثانه از جاي طبيعي خود در لگن نزول كرده و به ديواره واژن فشار مي آورد. افتادگي رحم زماني رخ مي دهد كه عضلات نگاهدارنده ارگانهاي لگني بر اثر عوامل مختلفي نظير سن، حاملگي و يا جراحي تضعيف شوند.

باافزايش سن، بیشتر خانمها درجهاتي از این مشکل را تجربه مي كنند كه مي تواند برايشان ناراحت كننده و يا حتي درد ناک باشد. اما دراغلب موارد اين موضوع ، مشكل طبي عمده اي محسوب نمي شود و در بیشتر موارد به سمت بدتر شدن نمي رود . حتي در بعضي موارد افتادگي رحم خانم ها با گذشت زمان بهتر مي شود . در اغلب موارد علت بيماري ، فشار ناشي از حاملگي و زايمان است .علل ديگربيماري شامل: سن با ، چاقي ، سرفه مزمن ، يبوست هاي مكرر و تومورهاي لگني هستند.

در دوران بارداری چه کارهایی باید انجام دهیم؟

تحقیقات نشان می دهد که مراقبت های دوران بارداری، تاثیر مستقیم و موثری در یک بارداری سالم را دارد و زنانی که به دنبال مراقبت های قبل از زایمان نیستند، سه برابر، نوزادانی کم وزن تر از دیگران به دنیا می آورند و عدم مراقبت از دوران باردرای می تواند خطر مرگ نوزاد را افزایش دهد. بنابراین قبل از آن که نکاتی درباره زایمان طبیعی یا سزارین را توضیح دهید، باید از مراقبت هایی قبل از تولد فرزند خود اطلاع داشته باشید.

ناباروری یا عقیمی

نازایی یا ناباروری، ناتوانی فیزیولوژیک برای تولید مثل جنسی در موجود زنده و برای موجوداتی است که از طریق تولید مثل متولد شده‌اند. نازایی علل مختلف و گسترده‌ای دارد. ممکن است در اثر وراثت به‌وجود آید، مانند استر و ممکن است در اثر شرایط محیطی مانند جراحت فیزیکی، بیماری یا قرار گرفتن در معرض پرتو ایجاد شود.

 

گالری عکس

نمونه کارها را مرور کنید ، کیفیت را مقایسه کنید و با اطمینان انتخاب کنید

سوالات متدوال و پرتکرار که می تواند به شما کمک کند

بسیاری از بانوان از چند روز پیش از شروع قاعدگی خود دچار علائم جسمی، عاطفی و روانی می شوند که به مجموع آن ها سندرم پیش از قاعدگی می گویند. آکنه، کمر درد، تورم شکم، تغییر در اشتها، تغییرات خلقی از جمله ی این علائم است.

این عارضه یک عارضه ی جدی است که زنان باردار را تهدید می کند.این عارضه حدود 52 درصد زنان را درگیر می کند. سر درد مداوم، اضافه وزن بیش از 2 کیلو در هفته، ورم کردن دست و پا، اختلال در فشار خون و عملکرد کلیه و دستگاه عصب مرکزی از جمله علائم این بیماری است که نیاز به درمان سریع دارد.

آمنوره

آمنوره فقدان قاعدگی است که در دو دسته اولیه و ثانویه تقسیم می شود . آمنوره اولیه زمانی است که حتی زمان رسیدن به بلوغ قاعدگی اتفاق نمی افتد. این مشکل دلایل مختلفی می تواند داشته باشد. آمنوره ثانویه به دلیل بارداری، کیست تخمدان و فیبروم ممکن است رخ بدهد

فیبروم های رحمی که میوم نیز نامیده می شود، تومورهای خوش خیمی هستند که درون رحم یا روی آن رشد می کنند.این غده های خوش خیم از جنس بافت عضله هستند و اندازه ی آن ها با هم متفاوت است. درد شکمی و خونریزی های شدید از جمله علائم فیبروم است.

ناتوانی یک زوج در باردار شدن پس از یک سال رابطه جنسی بدون جلوگیری از بارداری را ناباروری یا نازایی تعریف می کنند. علل ناباروری در زنان به دلایل مختلفی از جمله اختلال در تخمک گذاری، اختلال در لوله های رحمی، آندومتریوز، اختلال در گردن رحم و مشکلات دستگاه ایمنی بدن اتفاق می افتد.

برای درمان ناباروری با توجه به علت اصلی آن درمان های مختلفی وجود دارد . این درمان ها شامل درمان های دارویی، تلقیح داخل رحمی، جراحی و روش های کمک باروری مانند ivf یا لقاح خارج از رحم، استفاده از تخمک اهدایی و یا رحم اجاره ای می شود.

 

نازنین عباسزاده

 سال 99 زیر نظر ایشون بودم بسیار عالی و بادقت بودن و بیمارستان بنت الهدی با خانوم دکتر زایمان فیزیولوژیک داشتم که عالی بود

 

 

 

زهرا نجف زاده

 خیلی دکتر خوبی هستن خدا خیرشون بده. من چسبندگی رحم خیلی شدید داشتم که بقیه دکترا گفته بودن موقع زایمان رحم م رو باید بردارن ولی خانم دکتر اریان این کارو نکردن و کارشون خیلی عالی بود

 

 

حاجیان.لیلی

 ایشون بسیارباتجربه وباحوصله هستن درکنار ایشون دوره درمان راحتری داشتم

 

 

 

 

فرم مشاوره

رزرو نوبت

از بین 40 تخصص پزشکی، دکتر مورد نظرتان را انتخاب کنید و آنلاین نوبت بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

مقالات درمانی

مقالات زیبایی

تعرفه خدمات نوبت دهی

هزینه خدمات سایت بابت نوبت دهی آنلاین عادی 20.000 تومان و برای هر نوبت همراه با پایش مبلغ 30.000 تومان می باشد

Scroll To Top