زیبایی, مقالات

پروتز باسن چیست؟

پروتز باسن چیست؟

اگر باسن شما بسیار کوچک است یا حالت گرد ندارد، می‌توانید از جراحی پروتز باسن استفاده کنید. این جراحی باسن‌های افتاده را خوش‌فرم کرده و باعث برجسته شدن این ناحیه می‌شود. پروتز باسن برای افرادی که در ناحیه باسن چربی و عضله کافی ندارند، بسیار مناسب است. این پروتزها می‌توانند باسن را برآمده و گرد کنند. این روش برای افرادی که پوست خیلی شل ندارند، می‌تواند گزینه خوبی باشد.
پروتز باسن

پروتز باسن چیست؟؟!

اگر باسن شما بسیار کوچک است یا حالت گرد ندارد، می‌توانید از جراحی پروتز باسن استفاده کنید. این جراحی باسن‌های افتاده را خوش‌فرم کرده و باعث برجسته شدن این ناحیه می‌شود. برای انجام این عمل از پروتز استفاده می‌شود. پروتزها از جنس سیلیکون نرم و نیمه جامد هستند. این پروتزها شبیه پروتزهای سیلیکونی هستند، که در عمل پروتز سینه استفاده می‌شوند. البته سیلیکون باسن باید بسیار مقاوم‌تر باشد. این پروتزها نباید از جنس ژل باشند. در این صورت با نشستن و فشار روی پروتز احتمال نشتی وجود خواهد داشت.

جراح پلاستیک با ایجاد برش پروتزها را در باسن قرار داده و باعث ایجاد باسن بزرگ و خوش‌فرم می‌شود. به این عمل جراحی گلوتئال نیز گفته می‌شود. در سال‌های اخیر بسیار رواج داشته و تعداد متقاضیان آن تنها در ۱۵ سال ۲۵۲% افزایش داشته است. محبوب‌ترین جراحی‌های مربوط به باسن شامل پروتز باسن، لیفت باسن و تزریق چربی است.

روش‌های بزرگ کردن باسن

همانطور که گفتیم، باسن را می‌توان از روش‌های مختلفی بزرگ کرد. جراح پلاستیک با معاینه باسن و بررسی انتظارات شما بهترین روش را پیشنهاد می‌دهد. برخی از روش‌های متداول بزرگ کردن باسن عبارتند از:

تزریق چربی:

به این روش لیفت باسن برزیلی نیز گفته می‌شود. در این روش جراح ناحیه‌ای مثل شکم، پهلو یا ران را لیپوساکشن کرده و چربی بدن را به باسن تزریق می‌کند.

تزریق فیلر:

در این روش فیلری به نام Sculptra به بافت نرم باسن تزریق می‌شود. این عمل زیبایی در مطب پزشک و در کوتاه‌ترین زمان صورت می‌گیرد. در زمان تزریق فیلر حجم کمی به باسن اضافه می‌شود. طی هفته‌ها یا ماه‌های بعد با تولید کلاژن اضافی به حجم این ناحیه افزوده می‌شود.

تزریق هیدروژل و سیلیکون به باسن: این روش به نسبت ارزان بوده و موقتی است. تزریق هیدروژل خطرات وعوارض زیادی دارد. به همین دلیل استفاده از این روش به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. تزریق سیلیکون باعث تغییر شکل و ایجاد زخم قابل توجه می‌شود. حتی در مواردی این روش می‌تواند کشنده باشد.

پروتز باسن:

از پروتزهای سیلیکونی و نیمه جامد استفاده شده و با ایجاد برش در باسن قرار می‌گیرد. این روش دائمی بوده و در صورت قرارگیری درست نیازی به جراحی دوباره نیست.

بیشتر بخوانید:انواع جراحی زیبایی

مراحل انجام جراحی پروتز باسن

جراحی زیبایی باسن؛ تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود و حدود ۱ تا ۲ ساعت طول می‌کشد. برای انجام عمل باسن ابتدا دو برش ۷ یا ۸ سانتی‌متری در باسن ایجاد می‌شود. برش‌ها می‌تواند در بالای باسن، پایین یا وسط باسن ایجاد شود. جراح برش را باز کرده و از گیره‌ای برای باز ماندن آن استفاده می‌کند. در این حالت به عضلات باسن و ران دسترسی دارد.

پروتز باسن می‌تواند در دو موقعیت قرار گیرد. بیشتر متخصصان جراحی باسن معتقدند، پروتز باسن باید داخل عضله باشد. در غیر این صورت خطر عوارضی مانند خطوط غیر طبیعی روی باسن، افتادگی با گذشت زمان، نازک شدن لایه‌های چربی و ایجاد انقباض کپسولی وجود دارد. منظور از انقباض کپسولی ایجاد بافتی سخت در اطراف پروتز است. این بافت می‌تواند دردناک باشد و شکل طبیعی باسن را از بین ببرد.

عمل پروتز باسن برای چه افرادی مناسب است؟

پروتز باسن برای افرادی که در ناحیه باسن چربی و عضله کافی ندارند، بسیار مناسب است. این پروتزها می‌توانند باسن را برآمده و گرد کنند. این روش برای افرادی که پوست خیلی شل ندارند، می‌تواند گزینه خوبی باشد. به طور کلی افرادی با شرایط زیر می‌توانند، کاندید مناسب برای پروتز باسن باشند.


اخیرا وزن کم کرده و شکل طبیعی و برجسته باسن آن‌ها از بین رفته است.

حالت باسن آنآلبببآن‌ها خیلی صاف یا مربعی شکل است.

احساس کنند، برجستگی باسن می‌تواند انحنای بدن آن‌ها را متناسب‌تر کند.

تمایل دارند، علائم پیری در بدن را رفع کنند.

 

نواحی قرار گیری پروتز در باسن

پروتز باسن از پروتز سایر قسمت‌های بدن از جمله پروتز سینه محکم‌تر است، به همین دلیل باید در محلی قرار گیرد که به رگ‌های حسی و سیستم عصبی بدن و همچنین استخوان‌ها آسیب نرساند.

به همین علت بهترن محل برای قرار گیری پروتز یکی از سه ناحیه زیر است:

زیر عضلات سرینی (عضلات باسن)

لابه‌لای عضلات سرینی

زیر ناحیه فاسیا یا فاشیای زیر جلدی

رزرو نوبت

از بین 40 تخصص پزشکی، دکتر مورد نظرتان را انتخاب کنید و آنلاین نوبت بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

مقالات درمانی

مقالات زیبایی

تعرفه خدمات نوبت دهی

هزینه خدمات سایت بابت نوبت دهی آنلاین عادی 20.000 تومان و برای هر نوبت همراه با پایش مبلغ 30.000 تومان می باشد

سایدبار Scroll To Top