پزشکان ما

دکتر محمد رضا دارابی

دکتر محمد رضا دارابی

دکتر محمد رضا دارابی
متخصص اورولوژی

دکتر محمد رضا دارابی انجام 73طرح تحقیقاتی در زمینه های اورولوژی و فرهنگی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد
سخنرانی در سمینارهای داخلی و خارجی در کشورهای مختلف دنیا در قالب سمینارهای علمی به صورت سخنرانی ومقالت علمی در 11 مورد چاپ خالصه مقالت دکتر محمد رضا دارابی در نشریات داخلی و خارجی در 31 مورد عضو انجمن علمی داخلی و خارجی ) انجمن اورولوژی آمریکا -AUAانجمن اورولوژی اروپا -EAUانجمن بین الملل
اورولوژی -SIUانجمن پیوند اعضاء خاورمیانه -MESOTانجمن اورولوژی ایران – IUIانجمن پیوند اعضاء ایران – ISOTانجمن اندواورولوژی و یوروالپاراسکوپی ایران -انجمن اورولوژی آسیا
شرکت در کارگاههای آموزشی و سایر کنگره های داخلی و خارجی در 37مورد


نوبت دهی اینترنتی


مشاوره جراحی رایگان

دکتر محمد رضا دارابی

گالری عکس

نمونه کارها را مرور کنید ، کیفیت را مقایسه کنید و با اطمینان انتخاب کنید









سجاد خسروی

سلام و خسته نباشید خدمت دکتر محمد رضا دارابی وب سایت جالبی دارین من تازه با این وب سایت آشنا شدم امیدوارم توی کارتون موفق باشید و همیشه در پناه امام زمان موفق باشید


سمیعی

آقاي دكتر شما مصداق بارز كسي هستيد كه زكات علمش رو ميده ، قسم ميخورم قسم ميخورم قسم ميخورم كه به عمرم همچين پزشكي نديدم و فكر نكنم ببينم ، خدا شما رو واسمون نگه داره


سروش خان

سلام دکتر محمد رضا دارابی خسته نباشید واقعا” بعنوان یک ایرانی ازتون ممنونم که وقت گذاشتی برا هموطنات . باتوجه به بیماریهای جنسی مردان و با توجه به اینکه حجب و حیا کمی درمان مشکل کرده واقعا” خدا خیرتون بده . و عرض دیگه ای که داشتم مکنه بفرمایید قست طرح سوال کی فعال میشه ممنونم براتون ارزوی بهترینها را دارم

سوالات متدوال و پرتکرار که می تواند به شما کمک کند

از چه سنی باید به متخصص ارولوژی مراجعه کنید؟

در هر سنی می توانید به یک متخصص ارولوژی مراجعه کنید، اما اغلب اوقات، مشکلات ادراری پس از 50 سالگی ایجاد می شود. وقتی وارد مطب می شوید، پزشک در مورد علائم و نگرانی هایتان با شما صحبت می کند و ممکن است آزمایشات خاصی بر اساس علائم شما تجویز کند.

علل شایع ناباروری در مردان چه هستند و چه راه های درمانی ای برای آن پیشنهاد می شود؟

در مورد ناباروری در مردان ما می دانیم که تقریبا 10 تا 15 درصد هر جامعه ای، حالا چه ایران و چه خارج از ایران، مشکلات باروری دارند. از بین این تقریبا 10 درصد یک سوم مربوط می شود به طرف مرد، یک سوم مربوط می شود به طرف زن و یک سوم یا مشترک یا دلایل ناشناخته است.

شایع ترین بیماری های آمیزشی یا مقاربتی چه هستند و چه علایمی را اگر دیدیم احتمال بدهیم که مبتلا شده ایم؟

بیماری های آمیزشی یک پاراگرافی زیر بیماری های میکروبی هست. بیماری های مراقبتی، بیماری هایی هستند که یا منحصرا از طریق آمیزش منتقل می شوند یا بیماری های عفونی هستند که از طریق آمیزشی، علاوه بر راه های دیگر انتقال هم می توانند منتقل شوند و طریقه ی انتقال آنها از انسان به انسان است.

معمولا درمان های آنتی باکتریال و آنتی‌بیوتیک که می دهیم درمان های موفقی هست. در امروزی که در عصر تکنولوژی خیلی بالایی داریم زندگی می کنیم از خیلی از این بیماری ها نمی ترسیم. نمی ترسیم دلیل بر این نیست که خیلی هم خوشحال می شویم. همیشه باز پیشگیری بهتر از درمان است. دور بودن از رفتارهای پرخطر و مراقبت های بهداشتی ساده می تواند از انتقال این بیماری ها خیلی جلوگیری کند.

در مورد معروف ترین آن من می توانم از اچ پی وی (HPV) شروع کنم، یعنی زگیل ناحیه ی تناسلی. اینجا یک پرانتز خاصی برای این بیماری یا بیماری های واگیر شایع تناسلی انتقال از طریق جنسی باز می کنیم. دلیل آن این است که این زگیل تناسلی دلیلش ویروسی هست به نام ویروس اچ پی وی (HPV) و این ویروس می تواند در خانم ها باعث سرطان های دهانه ی رحم بشود. این می تواند که می گویم یعنی اینکه ما هیچ سرطان دهانه ی رحمی نداریم که ویروس اچ پی وی (HPV) را نتوانیم از آن ایزوله کنیم. یعنی همه ی کسانی که سرطان دهانه ی رحم دارند این ویروس را مبتلا شده اند ولی همه ی کسانی که این ویروس را دارند، سرطان دهانه ی رحم نمی گیرند.

سوزاک و سفلیس چیست؟

نوع آن متفاوت است و منحصر برای سیستم تناسلی است. باز این هم یک بیماری ویروسی هست که می تواند از طریق جنسی منتقل شود. میکروب های دیگر هم مثل کلامیدیا و سوزاک و سیفلیس هم هستند. اینها باز از طریق جنسی منتقل می شوند. بیماری هایی که از طریق جنسی هم منتقل می شوند مثل هپاتیت و ایدز یا عفونت اچ آی وی (HIV) هم اینجا باز جا دارد.

در مورد چه کاری باید بکنیم که مبتلا به بیماری های آمیزشی نشویم، همان توصیه های بهداشتی عمومی را رعایت کردن خیلی کمک می کند ولی چه عارضه هایی اگر ببینیم مراجعه کنیم. معمولا بجز پرپس و یا اچ پی وی که ضایعات پوستی هستند، اینها با چشم دیده می شوند.

در چه مواردی به پزشک مراجعه کنیم؟

سایر بیماری ها مثل کلامیدیا و سوزاک و سیفلیس و امثال اینها، اینها عوارضی دارد. معمولا خارش در ناحیه ی تناسلی، سوزش ادرار، ترشحاتی که از مجرای ادرار خارج می شود و یا هر چیز غیرعادی که شما حس می کنید یعنی قرمزی غیرعادی یا هر چیز دیگری که شک کردید باز به یک دکتر جراح کلیه و مجاری ادرار مراجعه می کنید. بعضی از بیماری ها مثل هپاتیت و ایدز اصلا عارضه ی تناسلی ندارد، عارضه ی مختصص سیستم تناسلی ندارد.

 

رزرو نوبت

از بین 40 تخصص پزشکی، دکتر مورد نظرتان را انتخاب کنید و آنلاین نوبت بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

مقالات درمانی

مقالات زیبایی

تعرفه خدمات نوبت دهی

هزینه خدمات سایت بابت نوبت دهی آنلاین عادی 20.000 تومان و برای هر نوبت همراه با پایش مبلغ 30.000 تومان می باشد

Scroll To Top